11 maj, En morgon i Milano

God morgon. Maggi och Nikolina har gått till skolan och jag sitter ute på deras underbara takterass och väntar på att solen ska nå hit. Idag är det blå himmel, så vi får passa på att njuta av solen för vädret ska bli sämre. Det ska bli regn till helgen.

Resan hit igår gick jätte bra. Snabbt och smidigt. Inte alls så farligt att resa ensam som man tror. Bara flyg och buss. Sen kom Maggi och mötte upp mig på den enorma central stationen här i Milano. Därifrån tog vi en taxi eftersom jag hade packningen. Mycket bekvämare än att gå och släpa på det. Jag hade köpt med mig lite små grejer till Maggi, chips, dipp, lösgodis, ballerina kladdkaka och Styleby.

Sen gick vi och åt på Maggis favorit restaurang Oscar. Där åt vi Gnocchi ala Oscar. Hur gott som helst. Det blir nog ett till besök där innan jag åker hem :) Sen satt vi ute på terassen och bara pratade i några timmar.



Terassen

Fåglarna som bor på terassen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0