16 maj, Como, Italien

Efter flera dagar med osäkra väderprognoser bestämde vi oss för att ta tåget till Lago di Como. Italiens tredje största sjö och en av Europas djupaste sjöar med sitt 410 meters djup. Lago di Como ser ut som ett upp och nervänt Y på kartan. Vi åkte längst ner på vänstra spetsen eller vad man säger till staden Como.

Det var ett av dem vackraste ställena jag har varit på. Så harmoniskt och lugnt. Det är verkligen ett ställe som man skulle kunna bosätta sig på i äldre ålder.

Jag och Maggi promenerade runt i staden och åt lunch på en jätte mysig uteservering med trevlig personal, tog en båttur runt en del av sjön, och åt italiensk glass (som jag har längtat). Vi hade en jätte mysig dag i Como, min sista i Italien sen tog vi tåget tillbaka till Milano.

Det var jätte smidigt att åka tåg i Italien och billigt. Vi betala 8 euro var tur/retur till Como som ligger 1 timme bort.



Sista måltiden i Milano blev från restaurangen Oscar. Gnocchi ala Oscar. Såå gott! Maggis favorit restaurang, jag förstår varför!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0