Samos, Grekland

Imorgon är det 1 år sedan jag och Emelie åkte till Grekland. Vi tog en sista minuten-resa efter att ha jobbat och slitit hela sommaren och då kände vi att vi behövde lite semester. Vi hade det jätte mysigt, sola och badade och åt massa gyros och tzatsiki och minst en glass varje dag. Jag vill åka igen!

Bilderna är tagna på Samos i Grekland.

Words

Den här fick jag av min snälla pappa idag. Bra att ha med sig på resan. Ska försöka läsa på lite. Vi får se hur det går.

Paris

Live the language

Siem Riep

Vackra tempel.

Bilderna är tagna när jag var i Kambodja 2010.

Spain

Jag blev plötsligt väldigt sugen på att resa till Spainen. Språket, maten och kulturen, sí claro!

Bilderna är från när jag var i Malaga i april. Sista bilden är tagen i Sevilla.

Paris

Åh vad jag längtar tills vi åker! 5 september.

London

Medans jag väntar på att få åka iväg igen (2 1/2 vecka kvar) tänkte jag att jag skulle visa när jag var i London i oktober förra året.

Måndag. Första kvällen i London. Vi kom fram ganska sent till hotellet så vi bytte bara om och gick ut för att hitta någon bra restaurang för vi båda vara super hungriga. Vi hittade en mysig restaurang/pizzeria som hade halva priset på pizza och pasta. Passade oss perfekt, så ca £ 5 för en super god pastarätt.

Tisdag.
Idag gick vi upp ganska tidigt för att hinna med frukosten på hotellet. Den var tyvärr inte så mycket att hurra över. Rostade mackor med smör. Efter frukosten tog vi tunnelbanan in till Oxford Circus för att börja shoppingen :) Lunch käkade vi på en jätte bra italiensk restaurang som heter Bella Italia som ligger vid Oxford Circus, även vid Picadilly Circus.

Det var jätte fint väder fram till sent på eftermiddag då det började spöregna, men det slutade ganska snabbt. På kvällen sen var vi rätt trötta så vi tog oss till en pub för att kolla på Arsenal matchen och käka middag. Det blev en flottig middag (mycket friterat) och en grymt bra match.

Vårt hotell, Euro Lodge Clapham

Oxford Circus

Shopping på Topshop

Pasta lunch på Bella Italia. Såå gott.

Brittiskt regn

Middag på The Underdog

Onsdag
Idag hoppade vi över frukosten på hotellet och åt frukost på Costa istället. Mycket godare. Blev panini med kyckling och pesto.

Efter frukosten åkte vi ut till Camden Market. Underbart! Hittade många små roliga saker och lite annat fint. Köpte en skinnjacka (fejk) för £ 20. Bra priser. Sen var det bara mysigt att gå omkring där och titta på allt som Camden hade att erbjuda.

Efter Camden och en Burrito i ett av matstånden tog vi tunnelbanan till Notting Hill. Älskar Notting Hill. Blev en promenad längs Portobello Road och sen en fika.

Innan vi åkte tillbaka till hotellet åkte vi till Hyde Park. Det är så fint där. Det var jäkligt kallt men det var det värt. Sen åkte vi tillbaka till hotellet. Det blev tapas på en spansk restaurang. Tyvärr inte alls gott men mätta blev vi iaf. Sen tog vi oss in till Picadilly Circus för det är så fint där på kvällarna (Ett måste när man är i London). Det blev dessert på en restaurang och sen var klockan mycket så då åkte vi tillbaka innan tunnelbanan stängde för kvällen.

Frukost

Camden

Tror ni det fungerar bättre med muggen på?

Burrito till lunch

Converse :) £ 40. Gissa färg?

Notting Hill

Portobello Road

Cupcake :)

Kärlek<3

Hyde Park

Hej kompis

Det var svinkallt

Vi såg några elver från Hogwarts :P

Blixten hade slagit ner i det här trädet