7 september, Montmarte, Paris

Hej.
Vi hade en super mysig dag igår. Ledsen att det inte kommer upp förens idag men internetet krångla lite igår och sen när det började fungera skulle vi ut på nya äventyr :)

Vi åkte till Montmarte och gick upp och kikade på Sacré Coeur. Väldigt vackert där uppifrån. Utsikten var helt fantastisk. Jätte mysigt runt och omkring, vi gick och strosade på gatorna. Montmarte är ett väldigt mysigt område. Nästa gång jag åker till Paris vill jag bo där. Vi stannade till på en liten restaurang och åt musslor med pommes frites som är typsikt franskt. Sen gick vi ner till Moulin Rouge och tog en kaffe på Starbucks.

Vi fortsatte strosa neråt lite och vi kom in på en shoppinggata. Jag vart glad, J ville bara gå vidare haha. Jag fick gå in i en butik iallafall och kom ut med en jätte mysig tröja. Sen tog vi metron ner till Luxemburg garden. Vi gick lite vilse på vägen dit från metron men hittade tillslut fram. Jag hade köpt en påse med macarons, så vi satte oss på några stolar och smakade alla färger. Väldigt vacker trädgård Luxemburg garden. Kan tänka mig att det är otroligt vackert på våren och sommaren. Träden har börjat blivit bruna här men det var fortfarande fint.


Sacré Couer

Sacré Couer

Two birds in love
En nunna
Vi testade musslor med pommes frites
Moulin Rouge
Luxemburg garden

Macarons

Vi gick förbi Pantheon på vägen till metron, så jag tog en snabb bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0