8 september, Sista dagen i Paris

Idag har vi inte gjort så mycket alls. Vi började med frukost på caféet där vi åt frukost första dagen. Jätte söt farbror som inte förstod engelska men vi lyckades kommunicera med honom ändå.

Efter frukosten tog vi metron till Boulevard Haussman där vi gick lite i butiker och sen tog vi metron vidare till Rue de Rivoli. På Rue de Rivoli hittar du de flesta kända klädkedjor, H&M, Zara osv.

Efter flera timmar på stan men ingen lycka på shoppingen lyckades jag hitta en väska på Bershka. Mer än så blev det inte tyvärr så vi tog metron till Belleville där vi gick och åt lunch/middag. J tog en korv som hette "andouillette". Han visste inte var det var men han ville gärna testa. Upplägget var jätte fint men vi tyckte båda att det luktade lite konstigt. Nu när vi kom tillbaka till hotellet googlade vi den här korven och vi fick fram att den är gjord på magen och inälvorna på en gris. FY, jag blev nästan spyfärdig när jag läste det. Tur att jag inte smaka av den.

Det var nästan inga bilder idag, bara matbilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0