7 september, Notre Dame, Paris

Igår kväll åkte vi ut till Notre Dame och kikade på det. Vi hade fått ett tips på en bra restaurang i närheten så vi gick dit och åt middag. J beställde en riktigt fransk middag. Han tog sniglar till förrätt, vilket var jätte gott faktiskt. Jag är förvånad själv. Sen till varmrätt blev det en tartare biff. Tartaren var inte så speciell, smakade mest rå köttfärs. Själv beställde jag en tomat och mozzarella sallad och risotto med räkor. Tyvärr var min risotto inte alls god men men så kan det bli ibland. Det var iallafall en jätte mysig restaurang och en jätte trevlig servitör.

Sen bytte vi restaurang och åt dessert. Min dessert var jätte god. Det var en slags sockerkaka och uppe på var det citronkräm. J tog creme brulée, så det var pricken över i på hans franska middag.


Råttatouille

Sniglar

Tartare biff

Creme Brulée

Min citron dessert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0